duminică, 12 mai 2013

Fructe de Mare cu Portocale & Ghimbir


Aperitivele sunt servite in mod normal inainte de masa de pranz sau chiar de cina. Ele pot insoti cu succes un cocktail sau o bautura - aperitiv ori pot inlocui un fel de mancare (chiar si felul principal) sau o garnitura de legume proaspete. Aperitivele trebuie sa fie intotdeauna cel mai usor fel de mancare din intregul meniu.

Pentru azi va propun un aperitiv din fructe de mare asezonat cu un dressing light din portocale, lamaie, ghimbir si ulei de masline. 
Nu am mancat mereu fructe de mare. Imi amintesc si acum ca in urma cu doar cativa ani nici nu ma puteam atinge de asa ceva. Conteaza insa mult si felul cum acestea sunt pregatite. 
Cu aceasta reteta particip la concursul organizat de Laura Adamache si Costa d'Oro, asa ca va rog sa-mi tineti pumnii!

Ingrediente 2 portii:
200 g caracatita 
200 g calamari 
200 g midii
8 - 10 creveti
jumatate de portocala
Dressing:
jumatate de portocala
1 lamaie 
30 g ghimbir proaspat
4 linguri ulei de masline extravirgin Costa d' Oro
chives tocat/ frunze de ceapa verde
sare si piper


Modalitate de preparare:
  • Fructele de mare le puteti lua fie proaspete, congelate sau in ulei. Eu am folosit caracatita si calamari in ulei, midii congelate si creveti proaspeti.
  • Am spalat crevetii si midiile si am pus totul in steamer pentru 7-8 minute. Am decorticat crevetii, i-am taiat pe spate si i-am curatat bine.
  • In functie de varianta in care vreti sa folositi fructele de mare le puteti fierbe sau prepara la abur.
  • Se curata jumatate de portocala, indepartand pielita care acopera fiecare felie in parte, avand grija ca sucul sa se scurga intr-o cana, fara sa se piarda.
  • Se pun fructele de mare si feliile de portocala decojite intr-un castron si se pregateste dressingul.
  • Se stoarce sucul de la cealalta jumatate de portocala si de la lamaie si se amesteca.
  • Se curata ghimbirul si se taie bastonase subtiri sau se da pe razatoarea mare, apoi sa caleste intr-o craticioara cu 2 linguri de ulei.
  • Cand incepe sa capete o culoare aurie, se toarna peste el sucul de lamaie si portocala si se ia craticioara de pe foc.
  • Sucul se trece prin sita si se toarna in castron peste fructele de mare.
  • Se adauga restul de ulei de masline, chives/ frunze de ceapa verde tocate, sare si piper proaspat macinat si se amesteca.


Uleiul de masline extravirgin este obtinut exclusiv prin presarea la rece a maslinelor si reprezinta nectarul obtinut din fructele maslinului, fiind foarte usor de recunoscut prin gust, aroma si culoare. Acesta a dat un plus de savoare acestui aperitiv mediteranean! 






Iar despre uleiul Costa d'Oro (care mie nu-mi lipseste niciodata din bucatarie) puteti citi mai multe chiar aici.


Sper sa va placa!
O seara buna!

9 comentarii:

Alina Avram spunea...

Eu îți țin pumnii. Baftă!

Unknown spunea...

Multumesc frumos, Alina!

Liana@Transylvanian Kitchen spunea...

Foarte interesantă combinaţia. Îţi tinem pumnii şi noi!

Unknown spunea...

Multumesc mult!!!

Cristina spunea...

Bafta!!! <3

Unknown spunea...

Cristina, multumesc foarte mult, pup <3

catkitchen spunea...

Ador fructele de mare mai mult decat orice !! ;)

Oana spunea...

Felicitari Anca!

Unknown spunea...

Multumesc frumos, Oana!

© 2012 My Classic Cuisine, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena