sâmbătă, 15 februarie 2014

Portokalopita


Daca nu este Portokalopita cea mai simpla reteta de prajitura...sa-mi spuneti mie ce vreti! Imi plac prajiturile grecesti si iubesc portocalele (si ghimbirul :)). Prajitura asta isi asteapta randul de foarte mult timp, mai ales ca o fac destul de des. Si avand in vedere ca se face extrem de simplu si este foarte parfumata sper sa va placa si voua!

Ingrediente:
1 pachet foi de placinta
4 oua
200 ml iaurt
200 g zahar
200 ml ulei
1 pliculet praf de copt
2 pliculete zahar vanilat
esenta de portocale/ vanilie

Sirop:
2 portocale
500 ml apa
200 g zahar

Modalitate de preparare:
  • Se lasa foile de placinta la dezghetat apoi se rup in bucatele mici. 
  • Se incalzeste cuptorul la 180 g C.
  • Intr-un castron mai mare se mixeaza adaugand pe rand ouale, zaharul, uleiul, iaurtul, zaharul vanilat, esenta si praful de copt stins in putina zeama de lamaie.
  • Se adauga foile de placinta rupte si se amesteca usor cu o lingura pana ce lichidul patrunde in foi. 
  • Se toarna compozitia intr-un vas (eu am folosit unul de yena) si se introduce la cuptor pentru aproximativ 40 de minute.
  • Intre timp se pregateste siropul: se fierbe intr-un ibric apa amestecata cu zahar, sucul de la cele 2 portocale si coaja taiata in felii groase (ca atunci cand decojiti merele) pana ce lichidul scade putin.
  • Se toarna siropul cu ajutorul unui polonic peste prajitura fierbinte, cate putin, pana ce lichidul este absorbit in totalitate (nu va ingrijorati ca va ramane sirop, incet-incet prajitura il va absorbi). 
  • Prajitura se serveste rece.


Un sfarsit de saptamana dulce va doresc!

4 comentarii:

Rocsy Ciobanu spunea...

Mmm ce aromata este!

dia_diana58 spunea...

Place praji , dar mai mult mi-ar placea sa rup acele foi de placinta care m-au chinuit toata viata si pe care le-am urat :))

Anonim spunea...

Imi doresc tare mult ca cei care recomanda utilizarea cojilor de citrice in prajituri sa precizeze ca acest lucru se va face pe raspunderea fiecaruia. Dupa cum stim, toate citricele din Romania sunt tratate cu prafuri si oricat de bine le-ai spala, prafurile nu pleaca din coaja. Mare grija!!!

Unknown spunea...

Ca sa discutam franc si deschis despre acest subiect, nu stiu in ce masura multe din ingredientele din Romania (si nu numai) pe care le utilizam zilnic sunt 100% sanatoase. Din pacate, cu “prafuri” nu sunt tratate numai citricele (care oricum sunt importate) ci si restul fructelor si legumele deopotriva. Ingredientele pe care alegem sa le folosim (fie ca este vorba despre coaja de citrice, fructele si legumele pe care nu toata lumea are posibilitatea sa le creasca in propria gradina, zaharul, etc) raman la latitudinea fiecaruia dintre noi. Ar trebui sa mentionez cam pentru orice ingredient ca folosirea acestuia se face pe propria raspundere pentru ca in ziua de azi nu stiu cam ce mai este natural. Eu am inteles mesajul pe care mi l-ai transmis si apreciez asta insa pana la urma fiecare poate folosi/ substitui/ omite din retete ceea ce i se pare nepotrivit.

© 2012 My Classic Cuisine, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena